* آوای شاپرک ها *

* آوای شاپرک ها *

سلام به شما دوستان خوبم ، به وبلاگ آبجی صبا ( وب خودتون ) خوش اومدین .
* آوای شاپرک ها *

* آوای شاپرک ها *

سلام به شما دوستان خوبم ، به وبلاگ آبجی صبا ( وب خودتون ) خوش اومدین .

داستان آموزنده 2 ، میخ و دیوار

پسر بچه ای بود که اخلاق خوبی نداشت و همه اطرافیان از این رفتار او خسته شده بودند ، روزی پدرش او را صدا کرد وگفت پسرم دلم می خواهد کاری برایم انجام دهی ، پسر گفت باشه ، پدر او را به اتاقی برد و جعبه میخی به دستش داد و گفت پسرم از تو می خواهم که هر بار که عصبانی شدی میخی بر روی این دیوار بکوبی .
روز اول پسر بچه 37 میخ به دیوار کوبید . طی چند هفته بعد ؛ همان طور که یاد می گرفت چگونه عصبانیتش را کنترل کند تعداد میخهای کوبیده شده به دیوار کمتر میشد .

او فهمید که کنترل عصبانیتش آسانتر از کوبیدن میخها بر دیوار است .
به پدرش گفت و پدر نیز پیشنهاد داد هر روز که می تواند عصبانیتش را کنترل کند ، یکی از میخها را از دیوار بیرون آورد.
روزها گذشت و پسرک بالاخره توانست به پدرش بگوید که تمام میخها را از دیوار بیرون آورده است ، پدر دست پسرک را گرفت و به کنار دیوار برد و گفت : پسرم تو کار خوبی انجام دادی اما به سوراخهای دیوار نگاه کن ، دیوار هرگز مثل گذشته نمی شود ، وقتی تو در هنگام عصبانیت حرفی را میزنی ؛ آن حرف ها چنین آثاری را در دل کسانی که دلشونو شکستی به جای می گذارند که متاسفانه جای بعضی از اونها هرگز با عذر خواهی پر نمیشه . 

ما چطور ؟ هیچ تا حالا فکر کردیم چقدر از این میخها در دیوار دل دیگران فرو کردیم؟ بیایم از خدا بخواهیم که به ما انقدر مهربانی و گذشت بدهد تا هر گز در دیوار دل دیگران میخی فرو نکنیم.

نظرات 8 + ارسال نظر
حجت اله اسدی نسب پنج‌شنبه 24 مرداد 1392 ساعت 22:24 http://accountingmanagement.blogfa.com

آموزنده و زیبا
نظرت راجع به این پست جدیدمو خوشحال میشم بفرمایی(مجلس و رأی اعتماد وزرا)[گل]

مرسی .
چشم ، الآن میام :)

انتظار نور پنج‌شنبه 24 مرداد 1392 ساعت 20:47 http://elmifarhangie.blogfa.com

سلام بزرگوار ممنون از حضور شما در وب انتظار نور و همچنین بابت لینک
شما با افتخار لینک شدید
بازهم به ما سر بزنید
موفق باشید
یامهدی

سلام به شما . خواهش میکنم .
سپاس
چشم ، حتما" :)
همچنین
یا حق

محمد پنج‌شنبه 24 مرداد 1392 ساعت 12:30 http://tathira.com/khatmquran.aspx

سلام،
با قراردادن اسکریپت ختم گروهی قرآن کریم در وبلاگت، شما هم در این ثواب شریک بشید.
لینک اسکریپت: http://tathira.com/khatmquran.aspx
یا علی

سلام . با افتخار انجام شد :) ، خیلی عالی بود ، پیشنهاد میکنم دوستان دیگه هم این کار رو بکنن ، التماس دعا .

سید محمدرضا هاشمی زاده پنج‌شنبه 24 مرداد 1392 ساعت 12:01 http://shere-dashti.blogfa.com

سلام .مهربون صمیمی
.........
در مقابل این همه اظهار لطف ومحبتهای بی دریغتان. فقط سپاسی از سر مهر تقدیمتان و زمزمه ای مختصر جاری لحظاتتان...تنها تر از همیشه پرم از خیال تو
..............
بی توخلوت تنهایی ام را این قدر با اشک هایم آب خواهم داد تا در کنارم سبز شوی....دلم شور میزند..اما دستم نمک ندارد....در این دنیای بی تکیه گاهی..گاه گاهی بهم سر بزنید همسفر وهمدل صمیمی....و
تقدیم به شما بزرگوار صمیمی شعری از خودم
........
نـه آن سـوزم کـه در آه تــوباشم....نـه گـــردم تـا ســر ِ راه تـوباشم
پریشان شاعری هستم که تنها....خدا میخواست همــراه تـو باشم

سلام به شما استاد بزرگوار و مهربانم . خوش اومدین ، خییییییلی خوشحال شدم ، مرسی ، سپاسگزارم . اشعار بسیاااااااااااااااااااار زیبا بودن ، الهی که همیشه سالم و شاد باشید :)

m پنج‌شنبه 24 مرداد 1392 ساعت 00:51 http://khozestanshoshtar.blogfa.com

سلام
خیلی آموزنده بود

سلام گلم . مرسی :)

باران پنج‌شنبه 24 مرداد 1392 ساعت 00:50 http://mamanm1.blogfa.com/

سلام
ممنونم ایجی صبا
امدید به وبم وخیلی به من لطف کردی ولی حرفهای خوب قشنگ برام نوشتی ممنونم از دعای خیرتون
شمارو لینک کردم
یا حق

سلام گلم . خواهش میکنم ، شما لطف دارین .
مرسی نازنینم .
به امید خوب شدن مامان مهربونت .
حق نگهدارتون .

سلام
ممنون از حضورتون
ممنون میشم با سوالات داغتون بازم تشریف بیارید
لینک شدید
لینکم کن
سپاس

سلام به شما
چشم
مرسی ، شما هم لینک شدید :)
خواهش میکنم ، تشکر

حمید چهارشنبه 23 مرداد 1392 ساعت 19:40 http://modernelecteric.blogfa.com

راستی ببخشید یک نکته ای : هنوز که شهریورماه نیومده ، هنوز تو ماه مردادیم :)

پاسخ مهندسی برق الکتروتکنیک :

با سلام بله میدونم. این یه مطلبو پست ثابت زدم و تاریخشو عوض کردم تا مطلب اول باشه چون واسه کتابمون این وبلاگ ساخته شده.کارآموزان تا بگردن اون مطلبو پیدا کنن و...
بخاطر همین گذاشتم تا اول باشه این پست تا 1 ماه اینده هم شاید نیام.مرسی از حضورت

سلام . سپاس از پاسخ شما ، همیشه موفق باشید ، خواهش میکنم ،حق نگهدارتون .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد