* آوای شاپرک ها *

* آوای شاپرک ها *

سلام به شما دوستان خوبم ، به وبلاگ آبجی صبا ( وب خودتون ) خوش اومدین .
* آوای شاپرک ها *

* آوای شاپرک ها *

سلام به شما دوستان خوبم ، به وبلاگ آبجی صبا ( وب خودتون ) خوش اومدین .

آرامش سنگ یا برگ ...

مرد جوانی کنار نهر آب نشسته بود و غمگین و افسرده به سطح آب زل زده بود. مرد سالخورده ای از آنجا می گذشت. او را دید و متوجه حال پریشا نش شد وکنارش نشست . مرد جوان بی اختیار گفت: عجیب آشفته ام و همه چیز در زندگی ام به هم ریخته است. به شدت نیازمند آرامش هستم ونمی دانم این آرامش را کجا پیدا کنم؟ مرد سالخورده برگی از درختی کند و آن را داخل نهر آب انداخت وگفت : به این برگ نگاه کن وقتی داخل آب می افتد خود را به جریان آب می سپارد وبا آن می رود ، سپس سنگی بزرگ را از کنار جوی آب برداشت و داخل نهر انداخت . سنگ به خاطر سنگینی اش داخل نهر فرورفت و در عمق آب کنار بقیه ی سنگ ها قرار گرفت مرد سالخورده گفت : این سنگ را هم که دیدی . به خاطر سنگینی اش توانست بر نیروی جریان آب غلبه کند و درعمق نهر قرار گیرد ، اما امواجی را روی آب ایجاد کرد و بر جریان آب تاثیر گذاشت حال تو به من بگو آیا آرامش سنگ را می خواهی یا آرامش برگ را ؟ مرد جوان مات ومتحیر به او نگاه کرد و گفت: اما برگ که آرام نیست او با هر ا فت و خیز آب نهر بالا و پائین می رود و الان معلوم نیست کجاست!؟ لااقل سنگ می داند کجا ایستاده و با وجودی که در بالا و اطرافش آب جریان دارد اما محکم ایستاده و تکان نمی خورد. من آرامش سنگ را ترجیح می دهم مرد سالخورده لبخندی زد و گفت: پس حال که خودت انتخاب کردی چرا از جریان های مخالف و ناملایمات جاری زندگی ات می نالی؟ اگر آرامش سنگ را برگزیده ای پس تاب ناملایمات را هم داشته باش و محکم هر جایی که هستی ...آرام و قرار خود را از دست مده در عوض از تاثیری که بر جریان زندگی داری خشنود باش ، مرد جوان که آرام شده بود نفس عمیقی کشید و از جا برخاست واز مرد سالخورده پرسید:  شما اگر جای من بودید آرامش سنگ را انتخاب می کردید یا آرامش برگ را ؟ پیرمرد لبخندی زد و گفت: من تمام زندگی ام خودم را با اطمینان به خالق رودخانه هستی به جریان زندگی سپرده ام و چون می دانم در آغوش رودخانه ای هستم که همه ذرات آن نشان از حضور یار دارد از افت و خیزهایش هرگز دل آشوب نمی شوم من آرامش برگ را می پسندم ولی می دانم که خدایی هست که هم به سنگ توانایی ایستادگی را داده است و هم به برگ توانایی همراه شدن با افت و خیزهای سرنوشت.

دوست من ... برگ یا سنگ بودن ، انتخاب با توست ...


مطلب بسیار زیبا ، برگرفته از وبلاگ http://kindness.blogsky.com

نظرات 9 + ارسال نظر
علی چهارشنبه 7 اسفند 1392 ساعت 06:46 http://www.aliasgharbahmani.blogfa.com

سلام مطالب زیبایی بود
خوشحال میشم به وب بنده هم سر بزنید و تبادل لینک کنیم

سلام به شما . تشکر .
چشم حتما" ...

عطر گل یخ یکشنبه 4 اسفند 1392 ساعت 21:53 http://kajoooo.blogfa.com

مثل همیشه زیبا بود...

مثل همیشه چشماتون زیبا میبینه ...

ذکریا شنبه 3 اسفند 1392 ساعت 22:02 http://delneveshteh123.persianblog.ir/

برایت آرزو دارم دوستانى داشته باشى،
از جمله دوستان بد و ناپایدار ......
برخى نادوست و برخى دوستدار ......
که دست کم یکى در میانشان بى‌تردید مورد اعتمادت باشند.
و چون زندگى بدین گونه است،
برایت آرزومندم که دشمن نیز داشته باشى ......
نه کم و نه زیاد ...... درست به اندازه،
تا گاهى باورهایت را مورد پرسش قرار دهند،
که دست کم یکى از آنها اعتراضش به حق باشد ......
تا که زیاده به خود غره نشوى


ایام به کام[گل]

مرسی ، عجب آرزوهایی ، نه توروخدا ، تحمل نادوست و دشمنو نداریم به خدا ، انشاالله هرچی که بخوایم یاد بگیریم از دوستان خوب و با اعتمادمون بیاموزیم ، تو این روزگار با پیچ و خمهاش فرصت به خود غره شدن واسه آدم نمیمونه خدا نکنه هیچ موقع به خود غره بشیم ... مرسی ...
من برای شما تنها خدا رو آرزومندم ، بهترین دوست ، بهترین یار و بهترین یاور ...
و همچنین برای شما قلبی مهربان آرزومندم ، چون معتقدم اگر انسانی دارای قلبی مهربان باشه هیچگاه مغرور هم نخواهد شد
پس مهر قلبمان همیشه پایدار ...

فروز شنبه 3 اسفند 1392 ساعت 19:19 http://uhhhhhb.blogfa.com/

سلام صبا جوووونم خیلی مطلب جالبی بود تو رودخانه ی زندگی هم میشه مثه برگ خودتو به جریان رود بسپاری هم مثه سنگ محکم یه جا قرار بگیری انتخاب با خودمونه در هر دو حالت موفق هستیم اگه به اصل کاری توکل داشته باشیم

سلاااااااااااام آبجی فروز گلم .
بسیار عالی
جز توکل بر خدا سرمایه ای در کار نیست
هرکه را باشد توکل کار او دشوار نیست ...

مامان محمدوآریا پنج‌شنبه 1 اسفند 1392 ساعت 20:20

سلام به آبجی جونم ،خوبی گلم؟ گلم اشکال نداره هروقت تونستی بیا وبم...
این پستتم قشنگه تو وب خودمونم داریمش تو سفرهات مواظب خودت باش گلم خیلی دوستت دارم عزیزم

سلام به آبجی خوب خودم ، مرسی عزیز دلم ،
چه جالب ، ندیده بودمش ! آره گلم وقتی مطلبش رو خوندم واسم خیلی قشنگ بود
چشم خانوم گلم ، من بیشتر آبجی خوبم

سیدمحمدرضا هاشمی زاده پنج‌شنبه 1 اسفند 1392 ساعت 14:53 http://shere-dashti.blogfa.com

گرانمایه ی صمیمی..صبا
............
صــبا زلطـف بـگو آن غـــزال رعنــا را
که سر بکوه وبیابان تو داد ه ای مارا
دوست داشتن ساده است وباورش سخت...اما توساده باور کن که سخت دوستت دارم ...فاصله ها ی مجازی چیزی از ارزش های دوستی زلال وحسن همدلی ومعرفتت وعطر
محبتت کم نمی کند..دوستی ات پایدار
دلم میخوادکه دلتنگم توباشی...زلال پاک ویکرنگم توباشی
دراین عصــرغــریب بی پنـاهی...رفیق این دل تنـگم توباشی

سلام میکنم خدمت شما ، یک دنیا سپاس استاد بزرگوارم ، واقعا" نمیدونم چطوری و با چه کلماتی پاسخ این همه لطف و محبت شما رو بنویسم ...
از صمیم قلبم برای شما سلامتی و شادی رو آرزومندم استاد مهربانم ...

سیدمحمدرضا هاشمی زاده پنج‌شنبه 1 اسفند 1392 ساعت 14:52 http://shere-dashti.blogfa.com

گرانمایه ی صمیمی..صبا
............
صــبا زلطـف بـگو آن غـــزال رعنــا را
که سر بکوه وبیابان تو داد ه ای مارا
دوست داشتن ساده است وباورش سخت...اما توساده باور کن که سخت دوستت دارم ...فاصله ها ی مجازی چیزی از ارزش های دوستی زلال وحسن همدلی ومعرفتت وعطر
محبتت کم نمی کند..دوستی ات پایدار
دلم میخوادکه دلتنگم توباشی...زلال پاک ویکرنگم توباشی
دراین عصــرغــریب بی پنـاهی...رفیق این دل تنـگم توباشی

تا هستم لطف و محبت شما استاد بزرگوار و خوبم رو فراموش نمیکنم

ذکریا پنج‌شنبه 1 اسفند 1392 ساعت 12:53 http://delneveshteh123.persianblog.ir/

سکه ها همیشه صدا دارند

اما اسکناس ها بی صدا

پس هنگامی که ارزش و مقام شما بالا میرود

بیشتر آرام و بی صدا باشید

بسیااااااااااااااااااااار عالی ، چشم ، انشاالله همینطور باشه ...

ذکریا پنج‌شنبه 1 اسفند 1392 ساعت 12:52 http://delneveshteh123.persianblog.ir/

بسیار بسیار زیبا و آموزنده بود. ممنون از لطف شما

سپاااااااااس ، خواهش میکنم . این نگاه شماست که زیباست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد